قصه جذاب و شنیدنی سفید برفی و هفت کوتوله
4.1/5 - (477 امتیاز)


روزی روزگاری در زمان های بسیار قدیم در سرزمینی دور ملکه و پادشاهی زندگی میکردند . ملکه بسیار مهربان و دوست داشتنی بود . تنها غم زندگی ملکه زیبا این بود که آرزو داشت فرزندی داشته باشه. یه روز زمستونی ملکه کنار پنجره بازی از چوب سیاه آبنوس نشستو به برف بیرون نگاه کرد.ملکه مشغول خیاطی بود که ناگهان سوزن توی دستش رفت و قطره خونی روی برف سفید افتاد.ملکه وقتی به قطره خون نگاه کرد دید که شبیه صورت یه بچه شد ، با خودش گفت : آرزو میکنم وقتیکه دختری به دنیا اوردم پوستی به سفیدی برف لبانی به سری خون و گیسوانی به سیاهی آبنوس داشته باشه. به زودی پس از اون ماجرا ملکه دختری به دنیا اورد ونامشو سفید برفی گذاشت. افسوس ملکه جوان پس از اینکه بچشو به دنیا اورد بهبود نیافت .دکترهای زیادی تلاش کردن تا ملکه رو درمان کنن اما اون خوب نمیشد. تا اینکه بالاخره یه روز ملکه زیبا و جوان از دنیا رفت . پادشاه بسیار غمگین بود و تا چندسال خودش از سفید برفی مراقبت میکرد اما بیشتر اوقات مشغول حکمرانی بود تا اینکه متوجه شد سفید برفی به یک مادر دلسوز و مهربون احتیاج داره و بایستی به دنبال ملکه دیگری بگرده تا اونو در اداره زندگیش یاری بده. پادشاه پس از سالها جستجوبا ملکه دیگری عروسی کرد.او بسیار زیبا ولی خیلی خودخواه بود .سفید برفیرو وا میداشت تا تمام کارهای سخت و طاقت فرسارو انجام بده و خودش ساعتها در اتاقش میموندو سعی میکرد کاری کنه که زیباتر بشه. ملکه یک آیینه جادویی داشت که همیشه به سوالاتش جواب درست میداد .” آیینه جادویی آیینه عزیز چه کسی تو این سرزمین زیباترین زنه ؟ عزیزترین ملکه ، درخشان ترین ستاره تا کنون تو از همه زیباتری.”

سالها گذشتو سفید برفی دوشیزه جوان و بسیار زیبایی شد.آرزوی مادرش به حقیقت پیوسته بود.

اون زیباترین دختر سرزمین خودش بود تا اونجاییکه نامادریش به زیبایی اون حسادت میکرد . یک روز در یک بامداد آفتابی هنگامیکه پرنسس از آیینش پرسید که : چه کسی از همه زیباتره؟ آیینه جواب داد : عزیزترین ملکه من حقیقت رو به تو میگم

سفید برفی بسیار زیباتر از توا.این حرف ملکه رو بسیار خشمگین کرد .

در همون لحظه شروع به طرح نقشه ای کرد تا خودش رو از دست سفید برفی خلاص کنه.یکی از خدمتکارارو صدا کرد و به اون گفت : سفید برفی رو به جنگل ببر و اونو همونجا رها کن تا از بین بره.

خدمتکار سفید برفی رو به قلب جنگل برد ولی اون انقدر سفید برفی رو دوست داشت که تصمیم گرفت از انجام دستورات ملکه سر باز بزنه و سفید برفی رو رها کنه . ” پرنسس کوچولو من نمیتونم به شما صدمه ای بزنم باید به سرعت از اینجا دور بشین وگرنه ملکه حتما شمارو پیدا میکنه” .

سفید برفی سری تکون دادو گفت : ممنونم خدمتکار مهربون هرگز فراموشت نمیکنم.

خدمتکار به قصر بازگشت و به ملکه گفت که سفید برفی از بین رفته.

در همین هنگام سفید برفی در جنگل تاریک و بزرگ سرگردان بود .

پرندگان و حیوانات میکوشیدن با اون دوستانه رفتار کنن ولی اون از درختایی که فکر میکرد تو تاریکی میخوان اونو بگیرن انقدر وحشت داشت که با سرعت هر چه تمام ترشروع به دویدن کرد.

ناگهان به محوطه کوچکی در جنگل رسید .خونه کوچک و زیبایی در اونجا بود.خونه انقدر کوچیک بود که سفید برفی وقتی میخواست داخل خونه بشه مجبور بود سرشو برای عبور از در خم کنه .

وقتی وارد خونه شد گفت : وای این خونه کوچولو خیلی کثیفه.

انگار که از هر چیزی هفتا وجود داره .به نظرم که هفتا پسر بچه کوچولو کثیف اینجا زندگی میکنن.خواست که به اونا کمک کنه و سریع به تمیز کردن خونه مشغول شد.

تا اینکه همه چیز تمیز و براق شد.اونوقت بود که احساس خستگی زیادی کرد و به طبقه بالا رفت ، روی سه تا تخت کوچیک دراز کشیدو به خوابی عمیق فرو رفت.

در این هنگام پرندگان کوچک داخل شدند و روی اونو پوشوندن.به زودی غروب شد و صاحبان خانه از سر کارشون تو معدن طلا به خانه برگشتن.هفت مرد کوچک بودند که لباسهای گشاد و کلاهای کوچیکی به سر داشتن.

یکی از اونا گفت: ببینین خونه چقدر تمیز شده. یه نفر اینجا بوده. شایدم هنوز اینجا باشه.ناگهان همه ساکت شدنو گوش دادن.

همون لحظه سفید برفی در خواب تکانی خورد.کوتوله ها به همدیگه نگاهی کردنو زمزمه کنان گفتن: تو برو ببین نه تو برو نه تو برو ببین.سرانجام تصمیم گرفتن که به طبقه بالا برن و سفید برفی رو در حالیکه در خوابی عمیق بود دیدن.

زمزمه های اونها سفید برفی رو بیدار کرد.بهشون لبخند زدو گفت : سلام.

 

هیچوقت کسی رو به این زیبایی ندیده بودن.

همه با هم شروع به حرف زدن کردن بعد یکی از اونا گفت : اسمت چیه ؟اون یکی گفت : چرا اینجا اومدی ؟ اون یکی گفت : اینجا میمونی؟ سفید برفی گفت : البته که میمونم و خونتونو نگهداری و از شما مواظبت میکنم. به این ترتیب سفید برفی زمانی دراز در خانه کوچیک کوتوله ها موند

اونها خیلی خوشحال بودن.

به قصر پادشاه برگردیم .ملکه مطمئن بود که سفید برفی از بین رفته و دوباره از آیینه پرسید :چه کسی در این سرزمین از همه زیباتره؟ آیینه پاسخ داد :سفید برفی هنوز بسیار زیباتر از توا. ملکه بعد از اینکه متوجه شد خدمتکار اونو فریب داده بسیار خشمگین شد و تصمیم گرفت خودش برای خلاصی از دست سفید برفی کاری بکنه.

” خودمو به شکل پیرزنی در میارمو یه سیب سمی و زهرآلود با خودم برمیدارم ” . به زودی خودش رو در راه پیدا کردن سفید برفی در جنگل یافت.

هر صبح وقتی کوتوله ها راهی کار میشدن به سفید برفی هشدار میدادن که درو به روی هیچکس باز نکن و با هیچکس حرف نزن واون قول میداد که هوشیار باشه

یک روز نیمه های صبح که سفید برفی مشغول انجام دادن کارهای خانه بود در به صدا دراومد. ازپنجره به بیرون نگاه کرد و دید که پیرزنی بیرون ایستاده . میگه : دختر عزیزم خواهش میکنم بذار بیام تو .یه کمی به من آب بده دارم از حال میرم.

سفید برفی انقدر مهربون بود که تمام هشدارهایی که کوتوله ها بهش داده بودنو فراموش کرد ، درو باز کردو لیوان آبی به پیرزن داد.

پیرزن گفت : مچکرم عزیزم بیا بیا این سیب خوشمزه هم مال تو.

سفید برفی گفت : ولی من نباید از کسی چیزی بگیرم.پیرزن گفت : این حرفا چیه که میزنی عزیزم بیا این سیبو بخور خیلی خوشمزست.

ناگهان پرنده ها دور سر پیرزن شروع به پرواز کردن و سعی کردن اونو به عقب برونن اما سفید برفی متوجه هشدار اونا نشد.پرنده ها رو دور کردو سیب رو گاز زد و در همون لحظه به زمین افتاد.

تنها چیزی که شنیده میشد صدای خنده بلند پیرزن بود.

کوتوله ها به وسیله پرنده ها و حیوونای جنگل متوجه شدن که اتفاقی افتاده ، به سرعت به خونه اومدنو سفید برفی رو پیدا کردن و هر چی تلاش کردن نتونستن بیدارش کنن.

هفت کوتوله برای سفید برفی یه صندوق شیشه ای درست کردن و اونو درون صندوق گذاشتنو دورش رو از گل پوشوندن.

مردای کوچیک بیچاره شروع کردن به گریه زاری کردن چونکه سفید برفی نازنینشون به خواب عمیقی رفته بود.

روزی پرنس جوان و زیبایی سوار بر اسب سفید از جنگل میگذشت.به مردان کوچک و سفید برفی زیباشون رسید. دید که کوتوله ها دور یه صندوق شیشه ای نشستن و ناراحتن.

وقتی از کوتوله ها راجع به اون صندوق سوالکرد کوتوله ها با چشمای اشک آلود سرگذشت سفید برفی رو برای پرنس جوان تعریف کردن. پرنس غمگین شد.اما سفید برفی انقدر به نظرش زیبا اومد که در صندوق شیشه ای رو برداشتو به آرامی پیشانی سفید برفی رو بوسید.ناگهان سفید برفی چشماشو باز کرد و لبخند زد.همگی خیلی خوشحال شدن.

پرنس جوان از سالمندترین کوتوله پرسید :اجازه میدین با سفید برفی زیباتون عروسی کنم؟

همه شما به سرزمین من بیاین و با ما زندگی کنین و در عروسی ما شرکت کنین.تمام کوتوله ها فریاد شادی کشیدن.

پرنس جوان سفید برفی رو بر اسبش سوار کرد و اونها راهی سرزمین خودشون شدن و سالیان سال با شادی زندگی کردن.

نگاهی به قصه سفید برفی

قصه سفید برفی و هفت کوتوله یکی از قصه های کودکانه جذاب برای کودکان است. اما قصه سفید برفی و هفت کوتوله اولین بار توسط چه کسانی و با چه هدفی خلق شده است؟

قصه سفید برفی برای نخستین بار توسط برادران گریم خلق شده است. داستان سفید برفی و هفت کوتوله، قصه شماره 53 از مجموعه داستان های برادران گریم است. برادران آلمانی الاصل گریم، آخرین بازبینی از قصه سفید برفی را در سال 1854 تکمیل کردند. در این مقاله قصد داریم تا درباره قصه صوتی سفید برفی و هفت کوتوله و پیام های داستان با شما صحبت کنیم؛ با ما همراه باشید.

شخصیت های قصه سفید برفی

هر قصه از چند شخصیت تشکیل شده است که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند و جریان داستان را برای خواننده و شنونده ملموس تر می کنند. در قصه سفید برفی و هفت و کوتوله، سفید برفی شخصیت اصلی داستان است که ماجرای این قصه حول محور او می گردد. شاهزاده، نامادری سفید برفی، شکارچی و هفت کوتوله به نام های دکتر، شنگول، عطسه عو، خنگول، اخمو، کمرو و خواب آلو از دیگر شخصیت های مهم داستان سفید برفی هستند.

تحلیل کاراکتر سفید برفی در داستان

سفید برفی دختری زیبارو است که هر دو والدین خود را از دست داده است و به همراه نامادری خود در یک قصر زندگی می کند. سفید برفی یک شاهدخت است اما ملکه از ترس این که سفید برفی از او زیباتر باشد، با او مانند خدمتکاران رفتار کرده و او را مجبور به کار می کند.

تحلیل کاراکتر کوتوله ها در قصه سفید برفی

هفت کوتوله در داستان سفید برفی در یک معدن استخراج الماس کار می کنند. هفت کوتوله هر رو برای استخراج الماس به عدن می روند و شب ها که به خانه باز می گردند، آواز می خوانند و موسیقی می نوازند. آن ها به سفید برفی که از دست نامادری خود فرار کرده در ازای تمیز و مرتب کردن خانه و پختن غذا، پناه می دهند.

تحلیل کاراکتر جادوگر در قصه سفید برفی

جادوگر یا همان نامادری سفید برفی، کاراکتر منفی داستان است. وجود کاراکتر منفی در قصه ها به دلیل گرفتن عبرت و درس گرفتن از اشتباهات الزامی است. مصداق بارز این موضوع را می توان در ضرب المثل “ادب از که آموختی؟ از بی ادبان” مشاهده کرد.

ملکه، نامادری سفید برفی که در نهایت خود را به شکل جادوگر در می آورد، دوست دارد که همیشه زیباترین باشد وهر روز از آینه جادویی خود می پرسد که چه کسی زیباترین است؟ جواب آینه تا سالیان سال، ملکه است. پس ترس از دست دادن رتبه ی زیباترین در شخصیت ملکه قصه سفید برفی وجود دارد. به همین دلیل زمانی که جواب آینه، از ملکه به سفید برفی تغییر می کند، رعب و وحشت منجر به انجام کارهای خبیث بر علیه سفید برفی می شود.

پیام داستان سفید برفی برای کودکان

یکی از بارز ترین پیام هایی قصه سفید برفی می تواند برای مخاطبان خود داشته باشد، رسیدن به خوشبختی و امیدوار بودن است. سفید برفی بعد از زندگی کردن با ملکه بدجنس و انجام کارهای سخت برای او، بالاخره با امیدواری فراوان به زندگی خوبی که لیاقتش را داشت، رسید. روز های سخت بالاخره تمام می شوند و رسیدن به آسایش و خوشبختی فرا می رسد.

از طرفی از هر کدام از شخصیت های داستان می توان پیام های جداگانه ای برداشت کرد. به عنوان مثال از شخصیت ملکه می توان فهمید که ظلم کردن در حق دیگران بی جواب نمی ماند و هرگز کسی که به دنبال زیان رساندن به دیگری باشد، عاقبت خوشی نخواهد داشت.

پیام دیگر را می توان از شخصیت شاهزاده برداشت کرد. نمایش معجزه عشق در پایان داستان سفید برفی و هفت کوتوله بسیار تماشایی است. معجزه عشق می تواند مرده ها را زنده کند و به تمامی ناامیدی ها، جان دوباره بخشد.

آیا داستان سفید برفی حامل پیام های منفی هم هست؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله، متاسفانه قصه سفید برفی نیز مانند بسیاری از قصه های دیگر حامل پیام های منفی برای بچه ها است. یکی از پیام های منفی داستان سفید برفی، همان پیام مشترکی است که در میان قصه های پرنسسی حاکم است. در این داستان ها این باور در کودکان ایجاد می شود که تنها پرنسس ها و شاهزاده ها می توانند خوشبخت و زیبا باشند و شانس زندگی رویایی داشته باشند. در حالی که همه ی انسان ها زیبا هستند و فرصت زندگی به بهترین شکل را دارند. هر کس به شکلی که هست زیباست و زندگی هر کس نیز دارای زیبایی ها و جذابیت های منحصر به فرد است.

یکی دیگر وجوه منفی که در قصه سفید برفی می توان به آن توجه کرد، وجود اتفاقات پلید غیرواقعی است. اعمال و باور های نامادری سفید برفی اعم از حرف زدن با آینه جادویی و جادوگری او در داستان می تواند ذهن کودکان را به هم بریزد.

برای مشاهده سایر قصه کودکانه های موجود کلیک کنید

اشتراک در
اطلاع از
guest
115 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
ساناز رجب پور

خیلی خیلی عالی 🥰🙏🏻

وولک

ممنون . پیشنهاد میکنم اپلیکیشن ما هم نصب کنید
https://www.voolak.com/%d8%af%d8%a7%d9%86%d9%84%d9%88%d8%af-%d8%a7%d9%be%d9%84%db%8c%da%a9%db%8c%d8%b4%d9%86/

رها

عالی واقعا ممنونم😍😍

وولک

همراه عزیز سلام ممنون از شما

یاسمین

کارتون سفید برفی خیلی خیلی خوب بود

وولک

😊😊

آمین

خیلی کسل کننده بود اصلاهمه ی داستانا قشنگ بودن جوز این یکی

وولک

امیدواریم که قصه های دیگه نظرتون رو جلب کرده باشه همراه عزیز

فاطمه

خیلی عالیبود من

رها

عالی بیست افرین به سازندش👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌

صدف خالقی (قصه گو)

تشکر

عسل

عالی

صدف خالقی (قصه گو)

تشکر

مائده

خوبه.مرسی 😻

صدف خالقی (قصه گو)

تشکر

مامک

ممنون عالی بود

صدف خالقی (قصه گو)

ممنون از شما

Negin

خیلی عالیبود

صدف خالقی (قصه گو)

ممنونم از نظرت نگین جان

بدون نام

ببخشید فقط چرا زده این سایت امن نیست و نباید اطلاعات حساسی وارد کنید؟؟؟؟؟

صدف خالقی (قصه گو)

این فقط یک هشدار از سمت ربات های گوگل برای کاربران هست و دلیل آن هم نداشتن ssl در وولک هست، نگران اطلاعاتتون نباشید
انشاالله به زودی این مشکل را برطرف می کنیم

داشمندی

یسنا

صدف خالقی (قصه گو)

سلام یسنای عزیز
ممنون که با وولک همراهی

فریبا خانکشی زاده

به نظر من ایبن کارتون خیلی خوب است این کارتون را ببینید

صدف خالقی (قصه گو)

ممنونم از نظرت فریبا جان

زینب

عالیه ممنون

صدف خالقی (قصه گو)

تشکر

سارا و تارا

خوب بود ممنون صدف جون
مرسی

صدف خالقی (قصه گو)

ممنون از همراهی شما عزیزان

عسل

عالی من خیلی دوست داشتم

صدف خالقی (قصه گو)

چه عالی

زهرا

سلام من هستم خیلی قشنگ بود حتما ببینید عالی من که دوستش داشتم شماچی

صدف خالقی (قصه گو)

خوشحالم که دوست داشتی زهرا جان

زهرا

سلام خیلی قشنگ ممنونم از شما من که خیلی دوستش داشتم عالی شما چی دوست داشتین

مهدی73

این داستانو جورج اورل نوشته

یانیک

خیلی قصه قشنگی بود

صدف خالقی (قصه گو)

ممنون دوست من

زهرا کریم خانی

این داستان خیلی خوب است

صدف خالقی (قصه گو)

موافقم این یک داستان قدیمی و زیباست

لیلی

خیلی خیلی خیلی خوب بود 🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄

صدف خالقی (قصه گو)

خیلی خیلی ممنونم که نظراتت رو برامون مینویسی

نگین

مرسی

💋باران آئین💗

سلام این عالی بود ممنون

صدف خالقی (قصه گو)

سلام عزیزم. خوشحالم که خوشت اومد

ارغوان

عالی بود مرسی خاله صدف

صدف خالقی (قصه گو)

خواهش میکنم ارغوان نازنین
خوشحالم که دوست داشتی

سوده

عالی بود

صدف خالقی (قصه گو)

تشکر دوست خوبم

بدون نام

خیلی ممنون ازتون بخاطر این قصه من خیلی دوستش داشتم خیلی عالی بود مرسی میشه ادامه ی این قصه برامون بزارین ادامه ازدواج سفیدبرفی

صدف خالقی (قصه گو)

خوشحالم که قصه رو دوست داشتی عزیزم
حتما کلی قصه جدید در راه داریم، با اپلیکیشن وولک همراه باشید، قصه هایی که شما پیشنهادی شما هم جزئی از ان هاست

هانیه

خیلی عالیه

صدف خالقی (قصه گو)

خوشحالم که دوست داشتی هانیه جان

💖طرفدار دو آتیشه شهرزاد چراغی،💖

آ آ آفرین به به بهترین س س ستاره کارت حرف نداره ممنون خاله صدف عزیز💋

صدف خالقی (قصه گو)

ممنونم از نظرت دوست عزیزم

💖طرفدار دوآتیشه شهرزاد چراغی💖

ممنونم خاله جون جونی 🙏🙏🙏🙏🙏💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖🎀🎀🎀🎀😻🎀🎀😻😻😍😍😘😀😄😁😙😋😊😊😉😉🤪🤪🤪

نگین

همین طور ادامه بده تا بلخره موفق شوی ⁦💕💕💕💕💕💕⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦

💖طرفدار دوآتیشه شهرزاد چراغی💖

عالی بود وولک عزیز واقعا میگم!👍🏻

صدف خالقی (قصه گو)

خوشحالم که دوست داشتی دوست خوبم

ترنم درخشان

سلام خاله من این قصه رو خیلی دوست داشتم من قبلا این قصه رو داخل دفترم نوشتم😊

صدف خالقی (قصه گو)

سلام ترنم عزیز
چه عالی

نگین

داستانت را خیلی دوست داشتم

صدف خالقی (قصه گو)

چه عالی
ممنونم که نظرت رو نوشتی عزیزم

مهرسا

عععععععععالللللللللللللللللیییییییییییی

صدف خالقی (قصه گو)

ممنونم از نظرت مهرساجان

لیا

خخیلی عالی و قشنگ بود💓💗💓

صدف خالقی (قصه گو)

ممنونم از نظرت لیاجان

لیا

ادامه اش هست بعد از اینکه سفید برفی ازدواج میکنه

BTS 💞

من شوگا هستم عاشق این داستان شدم

صدف خالقی (قصه گو)

چه عالی

ملیسا

عالی قصه هاب وولک😍

صدف خالقی (قصه گو)

خیلی ممنونم از نظرت دوست قشنگم

دلسا صادقی

عالی خیلی زیبا ممنون از پگاه قصه گو مثل همیشه عالی سرحال و خوشحال شما

مَها نوری ( ادمین وولک )

سپاسگزارم از نظرت همراه عزیز
اما نام قصه گوی وبسایت وولک، صدف خالقی هست
سپاس از همراهیتون

عسل جون😄😄🥰😍🤩

واقعا نمیدونم چی بگم بهترین داستانی که تو زندگیم شنیدمش داستانه سفید برفی مرسیییییییییی متچکرم🥰😍👄💕💞💓💗💖💝

صدف خالقی (قصه گو)

خیلی ممنونم از نظر قشنگت دوست خوبم

کوثر

داستانش خیلی خوب بود

صدف خالقی (قصه گو)

خیلی خوشحالم که دوست داشتی عزیزم

کوثر

عالی بود من خیلی دوست داشتم عاااااااااااااااااااااااااااااالللللللللللللللیییییییییی

صدف خالقی (قصه گو)

خیلی خوشحالم که دوست داشتی کوثرجان

رونیا موسوی

عالی بود 😍
من قصه های شما رو خیلی دوست دارم 😘

صدف خالقی (قصه گو)

چه عالی

بی نام

خیلی عالیه ممنون

صدف خالقی (قصه گو)

خواهش میکنم

بی نام

عالیه

آسنا کوچولو

دانلود نمیشه

صدف خالقی (قصه گو)

امکان دانلود در وبسایت وولک وجود نداره دوست قشنگم

بردیا مداحی

بله که دانلود نمیشود

تارا

خیلی عالی بود ♥

صدف خالقی (قصه گو)

ممنونم از نظرت دوست عزیزم

رها

عالییییییی

صدف خالقی (قصه گو)

خیلی ممنونم از نظرت دوست من

ماهورا

عااالی بود فقط چرا دانلود نمیشه که مواقعی که آفلاین هستیم هم گوش بده

صدف خالقی (قصه گو)

خیلی ممنونم از نظرت دوست من، امکان دانلود وجود نداره عزیزم

دنیایی

خیلی خوب بود ممنون از شما💜💖

صدف خالقی (قصه گو)

خواهش میکنم دوست عزیزم

فرانك الخسرجى

من ازداستان سفيدبرف خوشم امد

صدف خالقی (قصه گو)

چه عالی

احلام

عالی 💋💖💗👍🤗😭💌

صدف خالقی (قصه گو)

ممنونم از نظرت دوست من

من اونجا نوشته بودم خیلی عالی بود واقعاًم عالی بود

خیلی عالی بود فقط چیزی که کم داشت بارگیری نمی‌شد لطفاً بارگیری شده

صدف خالقی (قصه گو)

خیلی ممنونم از نظرت دوست خوبم
امکان دانلود قصه وجود نداره عزیزم، اما همیشه میتونی در وولک این قصه رو گوش بدی

باران

عالی

صدف خالقی (قصه گو)

خیلی ممنونم از نظرت عزیزم

خیلی بده

خیلی بده

الهه

موفق باشید. سهیم شدن تو رویای شبانه ی بچه ها نعمت بزرگیه که شما از اون بهره‌مند شدین🌹❤️

صدف خالقی (قصه گو)

سپاسگزارم از نظر پر مهرتون دوست عزیز