سندرم برنزه کودکان
امتیاز دهید

کودکانی که به زردی مبتلا هستند ممکن است در نهایت به سندرم کودکان برنزه مبتلا شوند که با گذر زمان شاید حل شود و شاید با آن ها بماند . سندرم کودک برنزه در اثر قرار گرفتن کودک د دستگاه به دلیل زردی است . اما شاید کودکی با گذر زمان رنگ اصلی پوست خود را کسب کند و این به دلیل سندرم کودکان برنزه نمی باشد و با مراجعه به پزشک متوجه آن خواهید شد . سندرم برنزه کودک خطر زیادی ندارد و تنها با رعایت برخی موارد می توانید آن را سریعا کاهش دهید و رفع کنید . نگرانی که والدین از این بابت دارند که کودکشان مبتلا به سندرم برنزه کودکان شده بیشتر به دلیل تغییر رنگ پوست به صورت ناگهانی است . البته برخی از کودکات در ابتدا صورت سفیدی دارند و از زیبایی زیادی برخودار هستند به همین دلیل پدر و مادر ها نگران زیبایی فرزندشان هستند.

سندرم در علم پزشکی و روانشناسی به معنی نشانه هایی در ظاهر و رفتار انسان است که به دلیل اختلالی خاص است. درواقع سندرم کودکان به معنی مجموعه خصوصیات و ویژگی های بالینی است که قابل تشخیص هستند. اگر پزشک متخصص تشخیص داده است که کودک شما دچار سندرم است، بهتر است آگاهی و اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرید تا بهتر بتوانید به کودک خود کمک کنید. برای خواندن مطلب و اطلاعات سندرم، حتما به این مقاله از وولک سر بزنید: سندرم کودکان

مراقبت از کودک مبتلا به سندرم برنزه 

بسیاری از والدین نگران این هستند که آیا سندرم کودکان برنزه و برنزه شدن پوست کودک خطراتی را به همراه دارد یا خیر ؟ می توان گفت سندرم برنزه شدن کودک مبتلا به زردی به لحاظ جسمس مشکلی ایجاد نیم کند و تنها رنگ پوست او را تا چند ماه تغییر می دهد . نکته مهم در سندرم کودک برنزه این است که زنگ پوست هیچ فردی تغییر نمی کند و تیرگی پوست که بر اثر دستگاه فتوتراپی ایجاد شده پس از مدتی به حالت عادی خود باز می گردد .

سندرم کودکان برنزه

معمولا کودکان در ابتدای تولد دچار زردی می شوند و برای درمان زردی کودک ناچار از دستگاه فتوتراپی استفاده می کنند و یکی از عوارض های این دستگاه سندرم کودکان برنزه است که بسیاری از والدین را نگران می کند . درمان زردی با دستگاه فتوتراپی عوارضی بغیر از سندرم کودک برنزه نیز دارد زیرا اشعه این دستگاه مضر است و باید برخی قسمت های بدن مانند چشم و دستگاه تناسلی پوشیده بماند تا در اثر اشعه با مشکل دیگری روبرو نشوید . برخی از عوارض استفاده از دستگاه فتوتراپی بغیر از سندرم برنزه کودکان، اسهال کودک، کلافگی در اثر گرما و کم آبی بدن می باشند که بهتر است والدین روی آن ها مطالعاتی داشته باشند .

نکاتی که والدین باید برای سندرم کودک برنزه رعایت کنند 

بهترین و مهم ترین کار این است که شیردهی به کودک در فواصل کم صورت گیرد تا اثرات نور و گرما برای کودک کاهش یابد . با شیردهی منظم به کودک باعث می شوید که بیلی روبین از طریق مدفوع و ادرار دفع شود و عوارض فتوتراپی نیز کاهش یابد. در واقع دفع هر چه زودتر این ماده به نفع نوزادتان است و زود تر از عوارض آن راحت می شود . در این مدت به خاطر داشته باشید برخی موارد عوارض ناشی از دستگاه فتوتراپی را افزایش می دهند . انرژی که از نور لامپ و امواج نوری منعکس می شوند باعث تشدید عوارض می شوند و سندرم کودکان برنزه را نیز تشدید می کنند. توجه داشته باشید که باید فاصله نوزاد با نور لامپ کم نباشد . همچنین مدت زمان قرارگیری کودک در زیر نور نیز زیاد نباشد .

 

 

 

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments